Pagina's

maandag 5 december 2011

De "pop-up" bibliotheek

De "pop-up" bibliotheek richt zich met name op events en kan overal en altijd worden opgezet. Het brengt de bibliotheek naar de doelgroep toe. Voor het aantal uitleningen zal het niet direct veel opbrengen, daar is het dan ook niet voor bedoeld.

De "pop-up" bibliotheek wil vooral daar zijn waar de doelgroep en op die manier weer in contact komen. In de "pop-up" zul je dus vooral een informatie en service functie hebben, en een zeer specifiek (beperkt) boeken aanbod.

De vraag is wel natuurlijk wie een dergelijke bibliotheek kan opereren. Omdat het hier meer om een marketing instrument gaat dan een distrubutiepunt lijken de aangewezen partijen om dit te doen de landelijke organsaties. ZOu het CPNB, het SIOB en/of wellicht B.NL hiervoor te porren zijn?
Wanneer een pop-up een meer permanent karakter krijgt (zie ook Bibliotheekblad nr. 14, over shop-in-shop concept)zou het regionale/locale bibliotheek dit concept kunnen dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten